Ahhoz, hogy a suliban jól teljesíts, elkerülhetetlen, hogy a felelések, dolgozatok után átgondold, hogy mit mondtál/írtál helyesen, mit rontottál el. A tanár javítása amellett, hogy pirossal (.?.) jelzi a jó válaszokat, vagy a hibákat és a végén ez eredményez egy osztályzatot, fontos visszajelzés számodra, hogy miben voltál ügyes és mi az, amin javítanod kell, ha azt szeretnéd, hogy legközelebb jobban sikerüljön.

De min kell ilyenkor egy diáknak elgondolkodni?

Nézzünk egy dolgozatot:

Mindent megtettem a sikeres felkészülés érdekében?

Időben elkezdtem tanulni?

Tisztában voltam azzal, hogy milyen feladatok várhatóak? Azoknak megfelelően készültem?

Használtam minden rendelkezésemre álló forrást: füzetet, könyvet, diasort, egyebet?

A készülés során szántam időt ismétlésre? Ez elég volt, vagy többször kellett volna átnéznem?

A dolgozat alatt odafigyeltem?

Elvonta esetleg valami a figyelmem közben?

Mi történt amikor valamire nem tudtam a választ? Hogyan reagáltam? Mit tehettem volna másképp? Legközelebb mit fogok tenni?

Mikor várható a következő dolgozat?

Ha legközelebb (MÉG) jobb jegyet szeretnék, fogok valamit másképp csinálni az órákon? Ha igen, mit?

 

És itt elölről kezdődik a ciklus az órai odafigyeléssel, a rendszeres készüléssel, majd a dolgozat előtti felkészülési szakasszal.

És az új lehetőségekkel, melyeket beiktatsz a következő sikeresebb szereplés érdekében.

 A fentieken túl még sok-sok kérdéssel tudod segíteni magad a jobb teljesítmény elérésében. Ha iránymutatásra van szükséged, keress bátran!