Halálra unom magam az órán...
Elhiszem, sőt, tudom, hogy vannak olyan órák, ahol úgy érzed, hogy megöl az unalom. Ólomlábakon jár az idő és te azon gondolkozol, mennyi mást csinálnál szívesen, hol szeretnél lennél és kivel.
Le kell szögezzük, hogy egyelőre muszáj ott lenned fizikailag a tanítási órán, ezt törvény írja elő.
Itt, ezen a ponton jössz TE és a személyes felelősséged.
Mit jelent az órai jelenlét?
Azt, hogy nem csak fizikailag vagy jelen, ott ülsz a padban, hanem aktívan részt veszel a tanulásban. Hogy miért jó ez?
Szedjük össze, hogy miért is jó, hogy lehetőséged van ott lenni az órákon:
- az osztálytársaiddal lehetsz, a barátaiddal (ha ez inkább hátrány, azon el kell gondolkodnod és beszélgetni kell róla valakivel!)
- lehetőséged van személyesen hallgatni a tanár magyarázatát és..
- ha valamit nem értesz, tudsz azonnal KÉRDEZNI! (kérdezni az egyik leghasznosabb a tanulás során, erről külön írok majd)
- saját jegyzetet készíthetsz (ezzel egyébként el tudod ütni az időt)
- gondolj bele, mennyivel nehezebb volt, mikor otthon, egyedül kellett tanulnod a karantén időszakában…
- saját érveid:
Ha továbbra is azt érzed, hogy púp a hátadra az adott óra, a hozzáállásodon is tudsz javítani:
Tedd fel magadnak a kérdést, mire tudod majd használni az adott tananyagot a jövőben? A mateknál szokták azt a példát felhozni, hogy a másodfokú egyenlet megoldóképletével mennyire nem kezdtek semmit a suli után. Én erről azt gondolom, hogy a matematika sokkal több ennél (megjegyezném, hogy nem voltam lángelme, átlagosan négyesem volt ebből a tárgyból úgy, hogy tanárhoz jártam…és féltem is tőle, erről az általános iskolai matektanárom gondoskodott…)
Meglátásom szerint a matematika egyfajta gondolkodásmódra tanít, fejleszti a logikai készségedet, a problémamegoldó készségedet (mikor adott kérdésre a megfelelő sémát kell alkalmaznod, hogy eljuss a megoldáshoz), magas szintű koncentrációt igényel, megtanít az ellenőrzés fontosságára, és még folytathatnám. Ezek csak hétköznapi nyelven megfogalmazott, a mindennapi életből vett példák arra, hogy miért érdemes a matekot komolyan venni. Mit gondolsz? Szerinted mire jó még a matek?
Már az is segít, ha nem úgy állsz neki, hogy „fúj, de utálom”, „semmi kedvem hozzá” és az arcod is torzítod ebbe az irányba…Kutatások bizonyítják, hogy szabályos fájdalomérzet alakul ki ilyenkor az emberi testben, aminek leküzdésére a szervezetünk hatalmas energiát fordít és természetesen akadályozza a tanulási folyamatot, ami ilyenkor másodlagossá válik, hiszen elsődlegesen a fájdalom leküzdésére koncentrál. Állj neki inkább úgy, hogy „Lássuk, mit kell megoldani…”. Gondolkodj hangosan, magyarázz magadnak, hogy mit, miért teszel? Ha elakadsz menet közben, kérj segítséget, ha logikusan követed a füzeted/könyved lépéseit, akkor meg fogod tudni fogalmazni, hol akadtál el. Igen, időigényes. De a jó munkához idő kell. És Róma sem egy nap alatt épült fel. És még folytathatnánk az ide illő idézeteket, hiszen ez örök igazság. De hidd el, a befektetett munkád meg fog térülni. Ha sikerül megoldanod a feladatot büszke leszel, nő az önbizalmad és ez olyan területeken is meg fog jelenni, ahol eddig küzdöttél. Konkrétan ez azt jelenti, hogy ha egyre jobban érted a matekot és sikerélményeid vannak, akkor egyszer csak azt veszed észre, hogy a földrajz is jobban érdekel, mert látod, hogy van értelme gondolkodni, rajzolni, kimondani, magyarázni, kérdezni. És abból is jobb leszel, szívesebben jársz suliba, könnyebben barátkozol, konkrét tervek fogalmazódnak meg benned, ami lendületet ad a mindennapokban.
És már az órák sem lesznek olyan unalmasak.
Ha a tanítási órán nem kapod meg a megfelelő tananyagot, akkor nyugodtan használj az internetet fellelhető tutorial anyagokat, videókat és kiegészítő könyveket.
Ha szeretnél még ötleteket, vagy konkrét kérdésed van, írj!
- Nincsenek hozzászólások.