Már mutattam rövidtávú memória-fejlesztő gyakorlatot ( https://hatekonytanulas.ewk.hu/tanulj-tapasztalj-/wheres-wally----a-munkamemoria/), most hoztam egy újat, amit akár nyelvtanulás során is alkalmazhatsz, így két legyet ütsz egy csapásra – vagy akár többet is?!

 

A feladat egyszerűen annyi, hogy 5 másodperc erejéig tanulmányozd a berendezett szobát, majd emlékezetből rendezd be ugyan úgy a második, üres szobát is! Ügyelj a részletekre ;-)  – itt dolgozik a rövidtávú memóriád

   

 

  Idegen nyelven mondd el, mi, hol található? Ha ellenőrzés során valahol eltérés van, azt az adott nyelven kommentálhatod is.

Például spanyolul:

En la estantería no hay tres libros sino cuatro.

A polcon nem három, hanem négy könyv van.

 Ha nehezíteni szeretnéd, rakj jelzőket a főnevek mellé:

En la estantería hay cuatro libros de diferentes colores.

 

És még nincs vége a lehetőségeknek

Szókincsbővítésre kiváló alkalom, ha

  • megnézed a többi nappaliban található bútor nevét (estantería), majd a konyhában találhatókét, a fürdőét, stb…
  • átnézed a többi színt (colores)
  • helyhatározókat (en la estantería)

Nyelvtani ismétlés:

  • SER/ESTAR/HAY
  • egyeztetés (melléknév-főnév)

 

Ha ezt a "technikát" folyamatosan alkalmazod, a szókincsed naprakész lesz és egyre kevesebb időre lesz szükséged az ismétléshez, pl. témazáró, vagy nyelvvizsga előtt.

 

Látod mennyi mindent tudsz kezdeni egyetlen feladattal??? Csak nyitottan, érdeklődően és AKTÍVAN kell HOZZÁÁLLnod. A jó hír, hogy ezt a technikát bármilyen tantárgynál alkalmazhatod! Még jobb hír, hogy ez nem is annyira technika…inkább gondolkodásmód és hozzáállás.

Neked milyen a hozzáállásod a

  • tanuláshoz?
  • egyes tantárgyakhoz?
  • határidőkhöz?

 (Felhasznált irodalom: Dr.Pascale Michelon: Fejleszd a memóriád)