A tréning és a coaching két, egymástól módszertanilag eltérő folyamat, de a foglalkozások során egymást kiegészítve alkalmazom ezeket.

A közös munkát azzal kezdjük, hogy megismerkedünk. Fontos, hogy felmérjük, hogy tudunk-e együtt dolgozni, ki tudjuk-e alakítani a szükséges bizalmi légkört, mely lehetőséget ad arra, hogy őszintén beszélj a mindennapi, és/vagy a tanulás során felmerülő nehézségeidről.

A hatékony tanulási technikát úgy kell elképzelni, mint egy hagymát. Az eredmények csupán a külső héj, ami az alatta lévő rétegekre épül: hogyan telik egy napod és ebbe hogyan épül bele a tanulás?, mi motivál?, mik a céljaid?, hogyan kapcsolódsz ki?, miben vagy jó, mik az erősségeid?, miben kell fejlődnöd?, mi kell ahhoz, hogy a céljaidat elérd? Ezek olyan általános kérdések, melyekre mindenkinek egyedi válasza van. Épp ezért egyedi mindenkinek a tanulási stílusa és ezekkel a kérdésekkel térképezzük azt fel. Mire a kérdéseknek a végére érünk már érezhető és tapasztalható egy olyan hozzáállásbéli változás, ami magával hozza az eredmények javulását, a jobb (iskolai) közérzetet, magasabb motivációt, jobb társas kapcsolatokat, és még folytathatnám... Az ok pedig nagyon egyszerű: ahogy egyre jobban megismered magad, tudatába kerülsz a képességeidnek és az azokban rejlő lehetőségeknek, racionálisan gondolkodsz magadról és több sikerélmény ér, aminek következtében nő a motivációd és olyan nehézségeket is bevállalsz (sikerrel!) amiktől előtte megrémültél. És mindezt te magad éred el, én csak segítek kérdésekkel, módszerekkel, eszközökkel.

A folyamat végét a konkrét tanulási technikák jelentik: hatékony jegyzetelés, memóriafejlesztés, tananyag logikai felépítése, ismétlési technikák és dolgozatra való felkészülés, dolgozat/felelés közbeni viselkedés,  stresszhelyzetekkel való megbirkózás, jutalmazás, és ami még felmerül…